Bedwantsen in hotel
Bedwantsen reizen mee in koffers van toeristen. Eenmaal ‘uitgepakt’, verdwijnen ze ongezien in muren, vloeren of plafonds. De meeste bedwantsen zullen zich echter in en rond bedden verschansen, want ze voeden zich met bloed. Bedwantsen een wereldwijd probleem? Absoluut, want door toenemend reizend verkeer komen er steeds meer plagen voor. Bent u hoteleigenaar, maakt u zich zorgen om bedwantsen in uw hotel en wilt u weten wat onze expert voor u kan betekenen? Dan zit u hier op de juiste pagina!
Snel weer vrij van ongedierte?

Hoe spoort u bedwantsen in hotelkamers op?
U krijgt een melding van een gast die bezorgd is over bedwantsen in zijn of haar hotelkamer. De gast vermoedt het en/of de bedwantsen zijn ook daadwerkelijk gezien. Misschien heeft de gast zelfs foto’s genomen om het te bewijzen. Hoe dan ook, een dergelijke klacht moet u natuurlijk wel serieus nemen. Nader onderzoek naar bedwantsen kunt u echter beter aan een ongediertedeskundige overlaten, want hij heeft hier zowel de kennis als de middelen voor.
Bedwantsen in het hotel: waar zitten ze verstopt?
Bedwantsen kunnen zich nagenoeg overal in verstoppen, want ze zijn erg klein. Gaat men op onderzoek uit, dan is de kans het grootst dan de bedwantsen - met eitjes en al - zich in of aan het matras bevinden (en dan specifiek in de naden). Waarom ze daar graag zitten? Bedwantsen leven van bloed, dus ze kunnen ‘s nachts naar hartenlust bijten! En zitten ze met velen op de kamer? Dan kunt u ze ook op andere plekken aantreffen! Denk aan:
- Tapijten of vloerkleden
- Bekleding van stoelen en sofa’s
- Nachtkastjes
- Kledingkasten
- Tussen lattenbodems
- In of achter schilderijen
- In of achter contactdozen
- Achter behang
- Gaten of kieren van muren en vloeren
Vervelend is dat de koffers en kleding van uw gasten ook al met bedwantsen besmet kunnen zijn voor u een melding over dit ongedierte daadwerkelijk binnenkrijgt. We raden u niet aan om de gasten naar een andere kamer te ‘verhuizen’, want ook die kamers kunnen besmet raken. U zult dan met uw gast tot andere compromissen moeten komen.
Bedwantsen in uw hotelkamer: wat kunt u doen als gast?
Als u als gast in een hotelkamer terechtkomt, waar bedwantsen in zitten, dan moet u dit meteen melden bij de receptie. Doe dit ook als u slechts een vermoeden heeft, want u kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Wordt uw klacht niet serieus genomen door het management, dan kunt u misschien beter kiezen voor een ander hotel. Let er wel op dat er intussen geen bedwantsen in uw kleding of koffers zijn gekropen, anders kunt u een plaag zo verder verspreiden!
Bedwantsen hotel? Daar wilt u niet om bekend staan!
Zodra er bedwantsen in uw hotel zijn gesignaleerd, kan het snel gedaan zijn met uw goede reputatie. Eén nare tweet of review kan namelijk al mensen overtuigen om niet voor uw hotel te kiezen. En waarom zouden ze ook? Niemand wil immers het risico lopen door bedwantsen gebeten te worden of die mee naar huis nemen als ‘souvenir’. Schiet daarom meteen in actie zodra u een melding krijgt, want beter een ‘vals alarm’ dan een hotel vol bedwantsen!
Ongediertebestrijding in hotels: wat kunt u verwachten?
U belt meteen de ongediertedeskundige voor uw regio. Hij komt dan inspecteren op bedwantsen. Treft hij dit ongedierte inderdaad aan, dan stelt hij een plan van aanpak op. Welke plekken moeten behandeld worden en met welke middelen? En hoeveel kamers zijn er eigenlijk besmet met bedwantsen? Als hij genoeg weet over het probleem, dan komt er een gedegen plan én een duidelijk kostenplaatje. Gaat u akkoord met plan en prijs? Dan maakt u samen met uw expert nieuwe afspraken om af te rekenen met alle bedwantsen in uw hotel.
Bent u op zoek naar ongediertebestrijding voor uw hotel?
Bent u eigenaar van een hotel, B&B, vakantiewoning of ander toeristisch onderkomen en zijn er bedwantsen in één of meerdere ruimtes aangetroffen? Of wilt u hulp bij bedwantsen voorkomen? Al onze bestrijders werken discreet en bieden gericht advies. Bovendien zorgen ze ervoor dat eventueel besmette kamer(s) weer zo snel mogelijk door uw gasten kunnen worden geboekt! Wacht dus niet op boze, teleurgestelde klanten en slechte reviews, maar bel of mail. Ook bij twijfel!